sedikit lega.. :)

7/11/2009 09:13:00 PM 0 Comments »
Hari yang ditunggu telah tiba akhirnya.. Penantian telah berakhir.. Amanah persatuan yang ku pikul selama ini Alhamdulillah telah berakhir..

Bermula 27 Jun 2009, taklifan pertamaku berakhir dan semalam 11 Julai 2009 taklifanku yg kedua pula berakhir.. Alhamdulillah, hanya rasa syukur yang mampu ku ucapkan..

Lepas dari dua taklifan ini tidak bermakna telah tamat segala taklifan ku di dunia.. perjuangan perlu diteruskan.. the true battle in Malaysia..

Ya Allah, kuatkanlah kami.. thabatkan kami dalam perjuangan.. hanya padaMU kami meminta pertolongan pertolongan..

Firman Allah SWT di dalam surah Al Baqarah [214],

أَمْ حَسِبْتُمْ أَن تَدْخُلُواْ الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَأْتِكُم مَّثَلُ الَّذِينَ خَلَوْاْ مِن قَبْلِكُم مَّسَّتْهُمُ الْبَأْسَآءُ وَالضَّرَّآءُ وَزُلْزِلُواْ حَتَّى يَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِينَ ءَامَنُواْ مَعَهُ مَتَى نَصْرُ اللَّهِ أَلاَ إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ

" Ataukah kamu mengira bahawa kamu akan masuk syurga padahal belum datang kepadamu (cubaan) seperti (yang dialami) orang-orang terdahulu sebelum kamu. Mereka ditimpa kemelaratan, penderitaan, dan digoncang (dengan berbagai cubaan), sehingga rasul dan orang-orang beriman bersamanya berkata, "Bilakah akan datang pertolongan Allah?", Ingatlah sesungguhnya pertolongan Allah itu dekat."

.:: permata hati ayahanda bonda ::.

0 comments: